Üdvözöljük a

Jót értékesíteni, jól fogyasztani | Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Jót értékesíteni, jól fogyasztani

Szerző: Németh Zsuzsanna Rózsa | 2019. november 8.

Pályázati tanácsadást kérnek a legtöbben vállalkozásuk fejlesztéséhez, de üzleti partnereket is gyakran keresnek befektetéshez, termékük forgalmazásához a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara önkéntes kamarai tagjai a számukra ingyenesen vagy kedvezményesen igénybe vehető szolgáltatások közül. A Gravitáció Kft. kérésére például fogyasztóvédelmi előadásokat tartott a cég munkatársainak kamaránk gazdaságfejlesztési koordinátora.

Negyed évszázaddal ezelőtt, visszatekintve a gyermekkorra, ritkán fordult elő, hogy az évente néhány alkalommal vásárolt, becsben tartott kurrens lábbeliket javításra vagy cserére kellett volna visszavinni a cipőboltba, de az osztrák határnyitást követően a schillingért vett apróbb háztartási gépek egy része is otthonosan dolgozik még jó pár magyar konyhában. A „mindent gyorsan akarunk megélni és azonnal fogyasztani” évtizedeiben azonban már harmad áron vesszük a cipőt a multikban, a mosógépet pedig – saját tapasztalat alapján - általában úgyis csak 5-6 évre készítik a gyártók, nem beszélve a telefonok, nyomtatók tiszavirág életéről. Gyakran egy-egy marketingmunkával felturbózott márkanév terméke sem minden esetben azonosul a minőségi elvárásainkkal. S talán éppen a gyorsan zajló, nem hosszútávon gondolkodó szemlélet az, amely miatt manapság meg sem javíttatjuk a cipőnket, szemétbe dobunk mindent, ami már nem szolgál minket. Általánosítani ellenben mégsem érdemes. Van, aki a piacon, kincsként fellelt méhviasszal ápolgatja biedermeier komódját, míg más aranyárban vásárol kétévente bútort a minimál stílusú enteriőrbe. Többségében a nagyobb beruházásaink azok, amelyekre kellő figyelmet fordítunk, ha jótállásról, szavatosságról, cserelehetőségről van szó. Ennek tükrében, fogyasztóvédelmi kérdésekben mindig érdemes naprakésznek lenni vevőnek és kereskedőnek egyaránt.

 

 

Cipőt, kabátot, méterárut is árultak a 80-as években a nagybecsű Centrum Áruházban

fotó:Szombathely régen/facebook

 

 

Mi a különbség a szavatosság és a jótállás között? Hányszor lehet javítani egy terméket? Hogyan zajlik egy panaszügyintézés a kereskedelemben? Többek között ezekről a témákról tartott előadást Takács Tamás a Gravitáció Kft-nél. Kamaránk gazdaságfejlesztési koordinátora az értékesítési területen dolgozó munkatársakat tájékoztatta a fogyasztóvédelmi törvényi előírásokról. Az épületgépészeti kis- és nagykereskedelmi vállalkozás raktáraiban mintegy húszezer fajta termék található, amelyek közül a csempéktől a szanitereken át a villanybojlerig minden árucsoportról széles ismerettel kell rendelkeznie a dolgozóknak, beleértve az értékesítéshez kapcsolódó jogszabályi környezetet is. Ennek kapcsán, ismeretmegújító szándékkal kereste fel a Gravitáció Kft. az iparkamarát, önkéntes kamarai tagként ugyanis, ez a képzés ingyenes volt a vállalkozás számára.

 

 

 

A termék eladási árának feltüntetetését a fogyasztóvédelmi törvény írja elő

 

 

Hegyi- Lisztes Evelin, a vásárlói reklamációk kapcsán tartotta fontosnak, hogy a cég minden értékesítője tisztában legyen a fogyasztóvédelmi szabályozással; az egyes esetekben mi az, ami adandó és mi az, ami adható. A cég stratégiai igazgatója hozzátette: „Korábbi együttműködésünk okán rögtön a Kamarához fordultunk ezzel az igénnyel, akik rendelkezésünkre bocsátottak egy tapasztalt oktatót a témában. Még abban is rugalmasak voltak, hogy a nyitva tartás folyamatossága érdekében három turnusban tudtuk megtartani a képzést.” – mondta a Kft. egyik vezetője.

Az Ön cége is csatlakozna az Üzleti közösséghez? Az önkéntes kamarai tagság előnyeiről ide kattintva olvashat részletesen.