Üdvözöljük a

Online filmek: szigorodnak a szabályok | Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Online filmek: szigorodnak a szabályok

Szerző: Pesthy Zsuzsanna | 2018. október 1.

A képviselők szigorítják a gyermekeknek szóló internetes audiovizuális tartalmakra vonatkozó szabályokat, és legalább 30 százalékra emelik az európai alkotások kötelező arányát az online szolgáltatók kínálatában.

Az Unió a meglévő audiovizuális irányelvet hozza összhangba a digitális korral azzal, hogy az irányelv hatáskörét a műsorszolgáltatók mellett az igény szerint lekérhető videót kínáló (video-on-demand) és videómegosztó platformokra (többek között tehát a Netflixre, a YouTube-ra és a Facebookra) is kiterjeszti.

A gyermekek védelmét célzó új szabályok többek között kötelezően előírják, hogy az online platformok lépjenek fel a gyermekműsorokban az erőszakra, terrorizmusra buzdító, gyűlöletet keltő tartalmak ellen, illetve korlátozzák a reklámokat és termékelhelyezéseket.

Új reklámszabályok

A reklámokra vonatkozóan általános új szabályokat is megfogalmaztak a képviselők. A reggel 6 óra és délután 6 óra közötti műsoridő legfeljebb 20 százaléka lehet reklám; a műsorszolgáltató maga döntheti el, mely időszakra koncentrálja a legtöbb hirdetést. Ugyanakkor a reklámok aránya a fő műsoridőben (délután 6 óra és éjfél között) sem haladhatja meg a 20 százalékot.